فروشگاه محصولات ایمنی و ترافیکی شرق تهران

  • ۰
  • ۰

اگر به بخش چراغ محوطه در وبسایت ایمن ترافیک سر زده باشید متوجه می‌شوید که تعداد این محصولات و تنوع آنها به حدی زیاد است که در همان چند دقیقه اول گیج می‌شوید.

چراغ محوطه ای و نقش اصلی آن

 قبل از هر چیزی باید بدانیم که چراغ محوطه ای چیست و به چه دلیل از آن استفاده می‌شود؟ چراغ‌های محوطه ای لامپها و چراغ‌هایی هستند که به شکل‌های مختلف در یک محوطه بزرگ نصب شده و به زیبایی و نورپردازی آن کمک می‌کنند. این تعریف بسیار جامع و کلی است که تقریباً همه محصولات مربوط به این حوزه را شامل می‌شود. اگر بخواهیم به شکل تخصصی این موضوع را بررسی کنیم، لازم است که نقش چراغ محوطه ای را بشناسیم.

 نقشه‌های مختلفی برای چراغ‌های پارکی و چراغ‌های محوطه ای وجود دارد که چند مورد از آنها عبارتند است:

·         روشنایی: این ساده‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه هر نوع چراغی است که امکان تولید نور دارد. این چراغ‌ها ممکن است به صورت معمولی و با لامپ‌های حبابی باشند یا در ساخت آنها از لامپ‌های ال ای دی پیشرفته استفاده شده باشد.

·          نورپردازی و زیبایی: این کاربرد بیشتر به لامپ‌ها و چراغ‌هایی اختصاص می‌یابد که برای زیبایی محوطه و نورپردازی آن استفاده می‌شود. به عنوان مثال نورپردازی فضای داخلی یک باغچه برای برگزاری مراسم عروسی یا جشن‌های سالانه.

·          هدایت و راهنمایی: چراغ‌های محوطه ای چراغ های کوچکی هستند که در دو طرف یک مسیر قرار می‌گیرند و برای هدایت مهمان‌ها و افراد ناشناس در هتل‌های بزرگ یا در باغ‌های مجلسی بزرگ استفاده می‌شوند.

انواع چراغ محوطه

با توجه به سه وظیفه اصلی و کلی که برای چراغ‌های محوطه ای معرفی کردیم، الان با خیال راحت‌تر و با استناد به اطلاعات کامل‌تری می‌توانیم انواع چراغ محوطه را معرفی کنیم و کاربرد هر کدام از آنها را ذکر کنیم:

چراغ دیواری حیاط

این شاید محبوب‌ترین گزینه در بین چراغ‌های محوطه ای باشد که قابلیت نصب بر روی دیوار را دارند. نصب این چراغ‌ها به کمک پیچ و مهره و رولپلاک انجام می‌گیرد که در دو مدل روی دیوار و سطح دیوار ساخته می‌شوند.

چراغ سردری

این چراغ‌ها نسبتاً بزرگ و با توانایی پخش نور بالا هستند که بطور ویژه بر روی سردر حیاط‌های بزرگ و ویلاهای بزرگ نصب می‌شوند. این چراغ‌ها جنبه تزیینی کمتری دارند و در آنها بیشتر بحث نورپردازی و روشنایی محیط در همان محدوده اهمیت دارد.

چراغ سر لوله‌ای

تا حدود زیادی به چراغ‌های سردری و چراغ‌های دیواری حیاط شبیه هستند که محل نصب آنها بر روی لوله پایه انجام می‌گیرد. این چراغ‌ها محبوبیت بالایی در پارک‌ها، ویلاهای بزرگ و در هتل‌های بزرگ دارند که هم از لحاظ روشنایی و هم از لحاظ نورپردازی گزینه‌های بسیار محبوبی هستند.

چراغ دیواری حیاطی پلاستیکی

گروه دیگر از چراغ‌های محوطه ای هستند که از جنس پلاستیک ساخته شده و بیشتر برای یک محدوده زمانی کوتاه استفاده می‌شود. این لامپ‌ها به نوعی یک بار مصرف هستند و برای مراسم‌های چند روزه با هزینه کم به کار گرفته می‌شود. برگزاری یک مراسم در یک محوطه آزاد برای چند روز مستلزم استفاده از چراغ دیواری حیاطی پلاستیکی است.

لامپ دکوراتیو

آخرین مورد از چراغ محوطه ای محسوب می‌شود که بیشتر بحث تزئینی و نورپردازی آنها اهمیت دارد. این لامپ‌ها بسیار کوچک هستند و تنوع رنگی بسیار بالایی دارد. بنابراین هم در نورپردازی و تزیین محیط استفاده می‌شوند و هم می‌تواند به عنوان چراغ راهنما در هتل‌ها و باغ‌های بزرگ استفاده شود

چند نکته مهم در خرید چراغ محوطه

اگر تصمیم به خرید چراغ محوطه ای گرفته‌اید و هنوز در مورد گزینه نهایی خود به جمع بندی کامل نرسیده‌اید، باید سعی کنید به چند سؤال در این زمینه پاسخ دهید و برای شما مشخص کند که کدام چراغ ها بهترین گزینه ممکن است. مواردی مانند محل نصب چراغ، تعداد چراغ‌های استفاده شده  و نوع چراغ انتخاب شده مواردی هستند که در اینجا باید به آنها توجه کنید.

کلام آخر

 در این مطلب سعی کردیم که به جزئیات زیادی در مورد چراغ‌های محوطه ای و انواع مختلف آن‌ها بپردازیم و در مورد فاکتورهای مختلف و تاثیرگذار بر قیمت آنها و روند خرید این محصولات صحبت کردیم. اما به عنوان یک شرکت و فروشگاه اینترنتی فعال در این حوزه چند توصیه کوتاه به شما داریم که حتماً در جریان خرید و انتخاب این چراغها به آن توجه داشته باشید:

·         اگر به فکر خرید اینترنتی چراغ محوطه ای هستید، حتماً از فروشگاه‌های معتبر و دارای نماد تجارت الکترونیک خریداری کنید؛

·          در انتخاب چراغ و تناسب آن با نیاز خود حساسیت بالایی داشته باشید تا در گام‌های بعدی از انتخاب خود پشیمان نشوید؛

·          اگر قصد خرید چراغ برای یک محوطه نسبتاً کوچک دارید، سعی کنید مسائلی مانند حجم نور و همچنین حجم جریان الکتریسیته مصرف شده را در نظر بگیرید که امکان استفاده از آن در بلندمدت را داشته باشید.

در انتها باید متذکر شویم که خرید چراغ و انتخاب آن برای محوطه تقریباً یک موضوع تخصصی است و از یک مشاور یا از فروشنده بخواهید که در این مورد به شما کمک کند. برای پاسخ دادن به ابهام بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در ایمن ترافیک در تماس باشید.


  • ۹۷/۱۰/۱۸
  • ایمن ترافیک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی