فروشگاه محصولات ایمنی و ترافیکی شرق تهران

  • ۰
  • ۰

انواع دستگاه خط کشی خیابان وجود دارد که شاید شما هم دیده باشید که بر اساس نوع کاربردی که دارند به دو دسته ماشین خط کشی و دستگاه دستی تقسیم می شوند. از این دستگاه ها برای کم کردن کار نیرو های انسانی استفاده می شود.

با استفاده از ماشین خط کشی و دستگاه خط کشی دستی احتمال خطا کاهش پیدا می کند. به دلیل نوع کاربردی که هر کدام می توانند داشته باشند انواع مختلفی از دستگاه های خط کشی خیابان ها وجود دارد که برخی از آنها به طور ویژه برای خیابان‌ها و مسیرهای درون شهری و برخی نیز برای خط کشی جاده در مسیرهای برون شهری و طولانی استفاده می شوند. در این مطلب، تلاش خواهیم کرد که یک معرفی کلی از ماشین‌های خط کشی داشته باشیم و نمونه‌های مختلفی از آنها را معرفی کنیم.

دستگاه خط کشی خیابان و کاربردهای آن

دستگاه خط کشی خیابان را می‌توانیم به عنوان یک مخزن رنگ متحرک تعریف کنیم که زمینه خط کشی جاده و خیابان در مسافتهای کوتاه و بلند را به صورت دقیق فراهم می‌کند. دستگاه‌های خط کشی از چند بخش تشکیل شده‌اند. کاربردهای دستگاه خط کشی خیابان متنوع هستند و با توجه به نوع دستگاه، می‌توان از هر کدام از آنها در حوزه‌های مختلفی استفاده کرد. به عنوان مثال، دستگاه‌ها و ماشین‌های بزرگتر به عنوان ماشین خط کشی جاده معرفی می‌شوند و برای خط کشی حاشیه و وسط جاده‌ها و بزرگراه‌ها به کار برده می‌شوند. نحوه کار این دستگاه‌ها بدین صورت است که دستگاه یا ماشین خط کشی با استفاده از موتور حرکت می‌کند و همزمان از رنگ موجود در مخزن برای خط کشی خیابان استفاده می‌شود. 


برخی دیگر از این دستگاه‌ها، اندازه‌های کوچکتری دارند و برای کار در ابعاد کوچکتر استفاده می‌شوند. این دستگاه‌ها، دارای یک سیستم هدایت کننده پیشرفته هستند که برای خط کشی‌های مستقیم و راست مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، خط کشی خیابان داخل شهر، خط کشی محوطه پارک‌ها، خط کشی پارکینگ‌های عمومی و شخصی و مواردی از این قبیل، با استفاده از دستگاه‌های کوچک‌تر و دستی استفاده می‌شود.

 انواع دستگاه خط کشی خیابان

با مراجعه به فروشگاه ایمن ترافیک متوجه خواهید شد که ماشین‌های خط کشی بسیار متنوع هستند و از جهات مختلف با یکدیگر تفاوت دارند. در برخی از آنها برند دستگاه متفاوت است، و در برخی دیگر ویژگی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی در دستگاه ایجاد شده است. اما، برای سهولت کار و همچنین آشنایی بهتر شما با این دستگاه‌ها، ما آنها را در دو گروه دستگاه خط کشی خیابان دستی و ماشین خط کشی جاده قرار داده‌ایم

دستگاه خط کشی خیابان دستی

این دستگاه‌ها فاقد موتور محرک بوده و بیشتر با استفاده از نیروی انسانی حرکت می‌کنند. در واقع، دستگاه خط کشی خیابان دستی تنها یک سطح از رنگ آمیزی خیابان با کمک دست بالاتر است و برای بالا بردن سرعت انجام کار و همچنین کیفیت خط کشی به کار گرفته می‌شود. اندازه این دستگاه‌ها کوچکتر است و برای خط کشی خیابان‌ها، کوچه‌ها، پارکینگ‌ها و محوطه پارک‌ها به کار گرفته می‌شوند.

نحوه کار این دستگاه‌ها بدین صورت است که ابتدا مخزن آن با رنگ مخصوص خط کشی خیابان پر شده و مسیر آن با توجه به ابزارهای موجود تعیین می‌شود. در نهایت با کمک نیروی انسانی فرایند رنگ آمیزی و خط کشی خیابان انجام می‌گیرد.

ماشین خط کشی جاده

گروه دوم، شامل ماشین خط کشی جاده می‌شود که از لحاظ مکانیزم عملکرد و حجم کاری نسبت به گروه اول متفاوت هستند و برتری‌های بیشتری دارند. این دستگاه‌ها را می‌توانیم به عنوان یک ماشین حامل مخزن رنگ در نظر بگیریم که برای خط کشی در مسافت‌های طولانی و با حجم بالا استفاده می‌شود. در این ماشین‌ها، موتور خودرو به عنوان نیروی محرک عمل کرده و دستگاه دارای یک پمپ برای پاشش رنگ بر روی زمین است. دخالت نیروی انسانی در این ماشین خط کشی جاده بسیار کمتر است و به همین دلیل کیفیت کار آن نیز بهتر است. دستگاه خط کشی رنگ سرد و دستگاه خط کشی باند فرودگاه دو نمونه رایج از این دستگاه‌ها هستند.

ماشین خط کشی هافمن

شرکت هافمن یک شرکت آلمانی در زمینه تولید ماشین آلات و دستگاههای مختلف جاده سازی است که ماشین خط کشی هافمن نیز یکی از محصولات این شرکت محسوب می‌شود. نمونه‌های مختلفی از ماشین‌ها و دستگاههای رنگ آمیزی این شرکت موجود است که شامل ماشین خط کشی ترافیکی گرم یا ماشین خط کشی ترافیکی سرد و مواردی از این قبیل می‌شود.

ماشین خط کشی هافمن به این دلیل در این مطلب به آن اشاره شده است که یکی از پرکاربردترین و رایج‌ترین دستگاه‌های خط کشی خیابان در ایران محسوب می‌شود و شرکت‌های مختلف مانند گروه ایمن ترافیک نیز محصولات این شرکت را به بازار عرضه می‌کنند.

قیمت دستگاه خط کشی خیابان

یکی از موارد مهمی که در رابطه با ماشینهای خط کشی جاده و خط کشی خیابان مطرح می‌شود، قیمت دستگاه خط کشی خیابان است. این موضوع از این جهت اهمیت دارد که معمولاً برای گرفتن قیمت این محصولات باید با بخش فروش شرکت‌ها تماس بگیرید و از آنها قیمت دقیق را دریافت کنید. شاید بد نباشد که مجدداً یک بار دیگر از محصولات گروه ایمن ترافیک در زمینه خط کشی جاده دیدن کنید.

همانطور که می‌بینید، انواع مختلفی از دستگاه‌های خط کشی در این فروشگاه و یا در سطح بازار موجود است که برخی از آنها به صورت دستی و برخی نیز به صورت ماشینی هستند. در کنار این موضوع، مسئله تغییر در حجم مخزن، تغییر در اندازه دستگاه، تغییر در پمپ و قدرت آن، تغییر در نوع رنگ گرم و رنگ سرد و سایر مشخصات فنی، باعث می‌شود که قیمت دستگاه خط کشی خیابان در مدلهای مختلف متفاوت باشد.

از طرفی ممکن است برخی از شرکت‌ها از گزینه فروش ماشین خط کشی دست دوم یا فروش اقساطی دستگاه خط کشی خیابان استفاده کنند که هر دو مورد نیز باعث تغییر قیمت این دستگاه می‌شوند. پس حتماً لازم است که برای اطلاع از قیمت این دستگاه‌ها با بخش فروش شرکت‌ها تماس بگیرید.

فروش ماشین خط کشی

در بندهای قبلی به مسائل مختلفی مانند انواع دستگاه خط کشی خیابان و همچنین موارد مؤثر بر قیمت گذاری آنها اشاره کردیم. اما نکته‌ای که نباید فراموش شود، فروش ماشین خط کشی است که به طور کامل به شرکت فروشنده بستگی دارد. در واقع، این شرکت فروشنده یا نمایندگی ماشینهای خط کشی است که شرایط فروش دستگاه را تعیین می‌کند و به تبع آن قیمت دستگاه نیز تغییر می‌کند.

به عنوان مثال، ممکن است یک شرکت، ماشین خط کشی هافمن را در قالب یک طرح فروش اقساطی یا فروش نقدی عرضه کند که طبیعتاً قیمت آنها نیز متفاوت است. در این میان، برخی از شرکت‌ها به فروش دستگاه خط کشی خیابان دست دوم مشغول هستند. در واقع، این شرکت‌ها دستگاههای کارکرده را خریداری کرده و نسبت به تعمیر و آماده سازی آن‌ها اقدام می‌کند.

در نهایت، دستگاه در قالب دستگاههای کارکرده و دست دوم به فروش می‌رسد که قیمت آنها نسبت به دستگاه‌های معمولی ارزان‌تر است.

اجاره دستگاه خط کشی خیابان

آخرین موردی که در رابطه با ماشین‌های خط کشی جاده باید به آن بپردازیم، بحث اجاره دستگاه خط کشی خیابان است. این گزینه برای کسانی که دارای پروژه‌های کوچک و کوتاه مدت هستند مناسب است و در حقیقت از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. اجاره دستگاه خط کشی خیابان بدین صورت است که یک شرکت پیمانکاری، کلیه دستگاه‌های مورد نیاز خود را خریداری کرده و به صورت اجاره‌ای در اختیار سایر افراد یا ارگان‌ها قرار می‌دهد. این روش هم به عنوان یک منبع کسب درآمد محسوب می‌شود و هم شرکت‌های کوچک‌تر را از خرید دستگاه خط کشی خیابان یا ماشین خط کشی جاده بی نیاز می‌کند.

مدل‌های مختلفی از دستگاه‌های خط کشی خیابان‌ها و ماشین‌های مربوط به آنها در فروشگاه ایمن ترافیک موجود است که توصیه می‌کنیم حتماً از این محصولات دیدن کنید.

 

  • ۹۷/۰۷/۲۲
  • ایمن ترافیک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی