فروشگاه محصولات ایمنی و ترافیکی شرق تهران

  • ۰
  • ۰

فرقی نمی‌کند که در منزل خود باشید یا در محل کار در یکی از شلوغ‌ترین نقاط شهر حضور داشته باشید، صدا و نویز همیشه آزار دهنده استو کارهای مختلفی برای این پدیده پیشنهاد می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها استفاده از انواع گوشی ایمنی است. شاید این موضوع برای شما پذیرفته نباشد که در منزل خود از گوشی ایمنی استفاده کنید، اما وقتی که وارد صنعت می‌شوید و صدای دستگاه‌های برش برای شما آزاردهنده می‌شود، نه تنها آشنایی با انواع گوشی ایمنی برای شما اهمیت پیدا می‌کند، بلکه سعی می‌کنید بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

پس با ما در گروه ایمن ترافیک همراه باشید تا اطلاعات کاملی در مورد گوشی‌های ایمنی در اختیار شما قرار دهیم و به شما کمک می کنیم که بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

انواع گوشی‌های ایمنی

اولین سوالی که برای شما مطرح می‌شود این است که چه مدل‌هایی از گوشی‌های ایمنی وجود دارد و کدام یک از آنها برای ما مناسب است؟ به طور کلی، گوشی‌های ایمنی ممکن است به صورت داخلی و پوشش کامل برای حفره گوش باشد یا به صورت یک لایه محافظ بر روی گوش قرار گرفته و تمام سطح آن را بپوشاند. بنابراین آنها را در دو دسته کلی زیر قرار می‌دهیم:

گوشی صداگیر ایرماف

 گوشی صداگیر ایرماف (Earmuffs) یکی دیگر از انواع گوشی ایمنی است که در صنعت رواج بیشتری دارد و بطور کامل سطح گوش را می‌پوشاند. گوشی های خلبانی و گوشی‌های حوزه موسیقی که به طور کامل در اطراف گردن قرار می‌گیرند و ورودی‌های گوش را می‌پوشاند، از نوع ایرماف هستند. تنوع در شکل و نوع این گوشی‌ها نسبت به گروه اول بسیار بیشتر است و در رنگ‌ها و سبک‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود.

 استفاده راحت و نمای جذاب از مهمترین ویژگی این گروه از گوشی‌های ایمنی محسوب می‌شود. در ضمن برای کسانی که گوش آنها ترشح دارد و امکان استفاده از گوشیهای ایرپلاگ را ندارند، این گزینه بهتر است. تنها ایرادی که به این گوشی‌ها وارد است، جلوگیری از استفاده از کلاه ایمنی است که در برخی مشاغل خاص امکان استفاده از این گوشی‌ها را محدود می‌کند. اما به طور کلی دو مدل گوشی ایرماف وجود دارد:

  • گوشی ایمنی فعال (Active Hearing Protection):

    این گوشی‌ها انعطاف پذیری بیشتری دارند و در آنها امکان حرکت بیشتری فراهم شده است. برای کسانی که در طول روز فعالیت بالایی دارند و ممکن است در طول کار خود مجبور به استفاده از کلاه ایمنی شوند، گوشی ایمنی فعال بهتر است ممکن است در این مدل، امکان استفاده از موسیقی نیز فراهم شود که تحت عنوان گوشی های الکترونیکی شناخته می شوند.
  • گوشی ایمنی غیرفعال (Passive Hearing Protection):

    این گوشی‌ها توان حرکتی کمتری دارند و استفاده از آن‌ها سخت‌تر است. اگر چه از لحاظ کارایی و جلوگیری از رسیدن نویز به گوش‌ها همانند گوشی‌های فعال هستند، اما باید این حقیقت را بپذیریم که استفاده از آنها محدودیت بیشتری دارد. البته قیمت گوشی ایمنی غیر فعال از گوشی‌های فعال کمتر است.

میزان صدا و فرکانس در صنایع مختلف

قبل از اینکه بخواهیم راهنمای خرید انواع گوشی ایمنی را بررسی کنیم و ببینیم که چه الزاماتی در این مورد باید رعایت شود، بهتر است به چند حوزه صنعتی سرک بکشیم و ببینیم که میزان صوت ایجاد شده در هر کدام از این حوزه‌ها به چه صورت است. طبیعتاً شما در یکی از این حوزه‌ها فعالیت دارید و تنها یک مورد از آنها به کار شما می‌آید. اما در هر صورت، در اینجا صنایع مختلف را معرفی خواهیم کرد تا شما نیز در گام اول خرید گوشی‌های ایمنی با مشکل مواجه نشوید:

  • میکسر بتن در کارخانه‌های تولید بتن = ۹۰ دسی بل = فرکانس نسبتاً بالا
  • سیستم برش بتن = ۹۴ دسی بل = فرکانس پایین
  • دستگاه پرس پانچ =  ۱۰۵ دسی بل = فرکانس نسبتاً بالا
  • جک پنوماتیک =  ۱۲۰ دسی بل = فرکانس نسبتاً بالا
  • شوتوگان =  ۱۵۸ دسی بل = فرکانس نسبتاً بالا

اگرچه این موارد نمی‌تواند تمام صنایع مختلف را پوشش دهد، اما با کمی شبیه سازی به این نتیجه خواهید رسید که میزان صوت حوزه فعالیت شما به چه اندازه است و باید از چه گوشی‌هایی استفاده کنید. اگر بتوانید این مورد را به شکل درست انجام دهید، مطمئناً خرید انواع گوشی ایمنی را به طور کامل و استاندارد انجام خواهید داد.

راهنمای خرید گوشی‌های ایمنی

به طور کلی فرایند خرید گوشی ایمنی شامل سه مرحله کلی می‌شود که هر مرحله از آن باید فاکتورهای مختلفی را مورد بررسی قرار دهید. در واقع خرید گوشی همانند خرید ابزارهای ایمنی دیگر است که با توجه به نوع کسب و کار و نیاز شما برای دستگاه مورد نظر انجام می‌شود. در مورد خرید انواع گوشی ایمنی باید به سه سؤال زیر پاسخ دهید:

 از چه مدلی از گوشی‌های ایمنی استفاده کنیم؟

یکی دیگر از سوالاتی که در جریان خرید انواع گوشی ایمنی باید به آن پاسخ دهید، انتخاب مدل گوشی ایمنی با توجه به نوع کارتان است. در اینجا دو سؤال مطرح می‌شود و اگر به این سؤالات پاسخ دهید، مطمئناً بهترین نوع گوشی را انتخاب خواهید کرد:

  • آیا در محل کار خود نیاز به استفاده از کلاه ایمنی دارید؟
    اگر پاسخ شما به این سؤال مثبت باشد، پس لطفاً به گوشی ایمنی ایرپلاگ فکر کنید و گزینه‌های مختلف را بررسی کنید. البته برخی از کلاه‌های ایمنی به صورت چسبیده دارای گوشی ایمنی ایرماف نیز هستند که شما را در استفاده از گوشی ایمنی بی نیاز می‌کنند. اما اگر کلاه نمی‌خواهید، توصیه ما همان استفاده از گوشی صداگیر ایرماف است.
  • آیا به استفاده از کلاه نورگیر یا کلاه آفتابی نیاز دارید؟
    این سؤال برای کسانی مناسب است که در هوای آزاد کار می‌کنند. اگر بخواهید از کلاه آفتابی استفاده کنید، امکان استفاده از گوشی ایمنی ایرماف ندارید و بهتر است همان فضای داخلی گوش را پوشش دهید. اگر می‌توانید از یک کلاه بافتنی استفاده کنید و می‌خواهید اطراف و پشت گردن خود را بپوشانید، تحت شرایط خاصی می‌توانید از گوشی ایمنی ایرماف استفاده کنید و آن را به صورت کامل بر روی گوش خود نگه دارید.

قیمت انواع گوشی‌های ایمنی

در مورد قیمت انواع گوشی‌های ایمنی نمی‌توان اظهارنظر دقیقی کرد و تحت تأثیر فاکتورهای مختلفی قرار دارد. به عنوان مثال، شما ممکن است یک گوشی صداگیر ایرپلاگ را انتخاب کنید یا ترجیح دهید که از گوشی صداگیر ایرماف استفاده کنید. در مورد فعال یا غیرفعال بودن گوشیهای ایرماف نیز باید تصمیم بگیرید. در گام بعدی باید مشخص کنید که اندازه گوشی به چه صورتی باشد و نحوه استفاده از آن به چه شکل می‌باشد. باید تعیین کنید که کدام یک از برندهای بازار را استفاده کنید؛ میزان صوت عبوری از هر کدام از گوشی‌ها را مشخص کنید و در نهایت روش خرید اینترنتی یا خرید حضوری انواع گوشی ایمنی را انتخاب کنید.

تمامی این موارد دست به دست هم می‌دهند که قیمت گوشی‌های ایمنی با یکدیگر متفاوت باشد و ما نتوانیم یک قیمت واضح و مشخص به شما ارائه دهیم. اما در انتها توصیه می‌کنم که با کارشناسان ما در ایمن ترافیک در تماس باشید تا آنها در انتخاب گوشی ایمنی و قیمت آن به شما کمک کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی