فروشگاه محصولات ایمنی و ترافیکی شرق تهران

  • ۰
  • ۰

در این مقاله سعی شده به بررسی جعبه کمک های اولیه و نحوه ی مجهز کردن آن بپردازیم. جعبه ی کمک های اولیه یکی از تجهیزات ایمنی به شمار می آید که در بسیاری از مکان ها مورد استفاده و ضروری است.

از جعبه کمک های اولیه نه تنها در سفر بلکه در بسیاری از مکان حتا در خانه نیز می توان استفاده کرد و آن را برای مواقع ضروری مجهز کرد. در این مقاله نحوی ی مجهز کردن آن را مورد بررسی قرار داده ایم.

دارو‌های ضروری جعبه کمک‌های اولیه

قرص‌های مسکن و از بین برنده ی درد و داروهای ضروری مانند : استامینوفن، ژلوفن، نوافن، ریلایف و سایر مسکن ها، قرص هیوسین ضد اسپاسم عضلات،  دل درد و کلیه درد ، داروی دیفنوکسیلات ضداسهال، داروی Adult Cold برای درمان سرما خوردگی، داروهای ضد حساسیت و جلوگیری کننده از آلرژی و آبریزش بینی مانند آنتی هیستامین دوکنژستانت ، قرص متوکلوپرامید یا پلازیل برای رفع حالت تهوع و استفراغ،  سر گیجه.

یکی از خطرات استفاده از قرص هایی است که نمی شناسیم. در جعبه ی کمک های اولیه باید از قرص هایی استفاده شود که درباره ی آن ها شناخت کافی را داریم و در مورد عوارض آن ها و ویژگی ها و تاثیراتی که بر روی بدن می گذارید آگاه باشیم. استفاده کردن از قرص های اشتباه به خصوص در شرایط خاص مانند سفر می تواند بسیار خطرناک باشد.

استفاده از سایر داروها و قرار گرفتن آن ها در جعبه کمک های اولیه بستگی به سابقه ی بیماری های استفاده کنندگان و تشخیص سرپرست خانواده و سازمان دارد. بنابراین با توجه به نوع نیاز می توانید سایر داروهای ضروری را نیز در کیف کمک های اولیه نگهداری کنید.

نکات مهم در نحوه ی نگهداری از جعبه کمک های اولیه

به تاریخ انقضای داروهای قرار گرفته در جعبه کمک های اولیه دقت نموده و حتما هر ۶ ماه با کنترل آن ها، دارو‌های تاریخ گذشته و فاسد شده را دور بریزید همچنین دارو‌هایی تازه خریداری شده و دارای اعتبار را جایگزین آن ها نمایید.

ممکن است این سوال برای شما به وجود اید که دمای مناسب قرار گیری جعبه کمک های اولیه چه دمایی است. دمای مناسب نگهداری جعبه امداد بین ۲ تا ۳۰ درجه سانتی گراد بوده و در دمای بیشتر و کمتر ممکن است داروها و ابزار خاصیت خود را از دست بدهند. بنابراین به راحتی می توان از جعبه کمک های اولیه در دمای طبیعی اتاق نگهداری کرد.

چراغ قوه از جمله وسایل ضروری استفاده شده در جعبه کمک های اولیه می باشد. هنگامی که چراغ قوه را استفاده نمی‌کنید، باطری‌های آن را خارج نموده و جداگانه در جعبه قرار دهید، همچنین قبل از سفر و یا هر 6 ماه یکبار همانند تاریخ انقضای داروها چراغ قوه را نیز چک نموده و باطری نو در آن جایگزین نمایید.

اگر هر کدام از لوازم کیف کمک های اولیه و نجات مورد استفاده قرار گرفت، باید در اولین زمان و پیش از شروع برنامه‌ی بعدی آن وسیله مجددا تهیه شده و درون جعبه قرار گیرد.

نکته ی مهم و ضروری دیگر در سفر این است که به همراه داشتن نقشه برای جهت یابی و پیدا کردن مسیر می تواند بسیار موثر باشد.

کسانی که سفر می کنند و با قوانین سفر آشنا هستند خوب می دانند که سفر کردن لازمه ی زندگی سالم است. اما سفر کردن یکی مانند هر کار دیگری قوانین خاص خودش دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت. از قوانین مهم سفر، رعایت نکات ایمنی آن است. یکی از تجهیزات ایمنی جعبه کمک های اولیه است که باید براساس نیاز و براساس بیماری هایی که پیش بینی می شود مجهز شود.

محتویات جعبه کمک های اولیه معمولا شامل وسایلی است که در زمان حادثه بصورت اولیه موجب بهبود حال بیمار و جلوگیری از آسیب جدی به او شود. معمولا آن دسته از وسایل و دارو‌هایی که متداول تر هستند و مورد استفاده ی بیشتری قرار گرفته و ضروری به نظر می رسند باید در این جعبه مورد نگهداری قرار گیرند.

از دیگر ویژگی های مهم جعبه کمک های اولیه مناسب سفر وزن این جعبه و مختصر و مفید بودن آن است. چرا که در غیر اینصورت استفاده از آن سخت بوده و حمل و نقل جعبه کمک های اولیه دشوار است.

موارد مهمی در زمان استفاده از جعبه کمک های اولیه

دقت کنید که جعبه کمک های اولیه و بخصوص داروهای آن باید همیشه دور از دسترس کودکان باشد. همچنین بر روی شیشه تمامی دارو ‌ها بر چسب بوده تا در زمان استفاده اشتباه جبران ناپذیری اتفاق نیفتد.

نکته ی مهم دیگر تاریخ مصرف داروهای قرار گرفته در جعبه کمک های اولیه است. همان طور که می دانید برخی از دارو‌ها تنها تا تاریخ مشخصی قابل استفاده می باشند و دقت به تاریخ مصرف این داروها نکته ی بسیار مهمی است. این داروها بعد از تاریخ مشخصی نه تنها خاصیت درمانی خود را از دست داده و کمکی به ما نخواهند کرد. بلکه حتی ممکن است خطرناک بوده و موجب مسمومین دارویی فرد گردد.

دقت کنید که استفاده بیمارانی که دارای مشکلات معده هستند از آسپرین و ترکیباتی که دارای ماده شیمیایی آسپرین هستند، ممکن است باعث ایجاد خونریزی در آن ها شود ؛ به همین دلیل بهتر است زمان استفاده از داروهای جعبه کمک های اولیه این نکته مورد توجه قرار گیرد.

نکته ی دیگر این است که قرص ویتامین ث، به این دلیل که خاصت اسیدی دارد، همانند داروی آسپرین برای استفاده ی مبتلایان به مشکلات معده مناسب نمی باشد.

وسایل ضروری جعبه کمک های اولیه

بتادین و سرم ضد عفونی جهت ضد عفونی نمودن زخم های ایجاد شده و شست و شوی چشمی ، الکل سفید برای تزریقات، پنبه جهت مصارف گوناگون، گاز استریل در اندازه های مختلف، باند پانسمان ۲ و ۵ و ۱۰ سانتی متری، محلول محرک تنفسی (آمونیاک)، کمپرس یخ، کیسه آب گرم جهت مقابله با سرما یا درد، پماد جنتامایسین، پماد تترا سیکلین،تب سنج،قیچی و پنس، سرنگ در ابعاد گوناگون، آتل جهت بستن و آتل بندی شکستگی ها و در رفتگی ها در ابعاد گوناگون، باند سه گوش و نواری، چسب زخم، چسب لوکوپلاست، صابون، حوله، کبریت

  • ۹۷/۰۷/۰۲
  • ایمن ترافیک

جعبه امداد

جعبه کمک های اولیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی